Várszegi Balázs

Doktorjelölt

  • Kezdőlap
  • Önéletrajz
  • Oktatás
  • Kutatás
  • Elérhetőségek
  • Jó tudni
  • MeMento - Mechanikai Mentorprogram
    Írj egy emailt ha szeretnél konzultálni!
  • Mechanika
  • Tárgykód:BMEGEMMMG01
    Félév:2018/19/2
    Tartott óra:G3, G4, - Gyakorlat - KF84
    Letölthető anyagok: Eredmények/jelenlét: Lásd Neptunban
  • Gördülés dinmaikája 2
  • Tárgykód:BMEGEMMMVGD
    Félév:2018/19/2
    Tartott óra:E, - Előadás - MM I 29.
    Letölthető anyagok: Lásd tárgy honlapja!
  • Értékelj szabadon!  

  • Diplomaterv/Szakdolgozat/TDK Témák
  • Az alábbiakban megtalálhatóak azok a témák, amik jelenleg érdekelnek. A felsorolt irodalmak csak illusztrálásra szolgálnak, azok önálló feldolgozása nem feltétlenül szükséges! Ha bármi felkelti az érdeklődésedet nyugodtan keress meg!

    1. Sebesség hatása a lépcsőzés energiaigényére (BSc, MSc, TDK)
      Mindennapi gyalogos közlekedésben gyakran előfordulnak lépcsők. A kutatás célja az, hogy milyen sebesség mellett lesz optimális a lépcsőzés, tehát mekkora sebességgel kell közlekedjünk a lépcsőn annak érdekében, hogy az izmaink a legkevesebb energiát használják fel.
      Témakiírás pontokban:
      1. Végezze irodalomkutatást a témában!
      2. Készítsen egy egyszerű dinamikai modellt a lendítő és a támasztófázis vizsgálatára!
      3. Határozza meg a lépcsőzés energiaigényét a modellre alapozott numerikus számítások segítségével!
      4. Készítsen mérési eljárást a lépcsőzés energiaigényének meghatározására!
      5. Végezzen mérést különböző sebességek mellett több személy bevonásával!
      6. A munkáját foglalja össze magyar és angol nyelven!
      1 oldalas kiírás

      Irodalom: Szabó Antal (2017) MSc Thesis: Investigation of Human Stair Climbing (e-mailben tőlem)

    2. Nemlineáris dinamika vizsgálata alakváltozási tenzor segítségével (MSc,TDK)
      Miért ne gondolhatnánk úgy egy dinamikai rendszer fázisterére, mint egy kontinuumra, ami deformálódik az idő változásával. Ebben az esetben egy stabil egyensúly helyzet/periodikus pálya körül csak kicsit, míg egy instabil körül nagyon változik a fázistér, amit az alakváltozási tenzorok jól megragadnak.
      Témakiírás pontokban:
      1. Végezze irodalomkutatást a témában, foglalja össze a kontinuum mechanikai alapokat!
      2. Keresse meg az adott egynyomú autómodell egyensúlyi mozgásait!
      3. Végezze el az egyensúlyi helyzetek stabilitásának vizsgálatát!
      4. Közelítse analitikusan a kialakuló periodikus pálya amplitúdóját!
      5. Numerikus eljárás segítségével kövesse a periodikus pályát!
      6. Vizsgálja meg a dinamikai rendszert a fázistér alakváltozási tenzorán alapuló módszerrel!
      7. Hasonlítsa össze a különböző módszerekkel kapott eredményeket!
      8. A munkáját foglalja össze magyar és angol nyelven!
      1 oldalas kiírás
      Irodalom: Egyeztetés alapján tőlem

    3. Egyensúlyozás különböző érzékszervi rendszerekből érkező információk segítségével (BSc, MSc, TDK)
      Emberi egyensúlyozás során az agy több helyről is kap információt, ilyenek a szemből, a fülből, és a bokából érkező információk, illetve több helyen is beavatkozhat, pl boka vagy csípő. A dolgozat célja egyszerű mechanikai és kontrol modellek segítségével megvizsgálni a különböző helyről nyerhető információk és különböző helyen történő aktuációk stabilitásra gyakorolt hatását, majd ezeket méréssel validálni.
      1. Végezze irodalomkutatást emberi egyensúlyozás egyszerű mechanikai modelljei témakörben!
      2. Állítson fel egy egyszerű modellt, ami alkalmas a különböző érzékszervi rendszerekből származó információk stabilitásra gyakorolt hatását!
      3. Vizsgálja meg az állás stabilitását!
      4. Végezzen méréseket az elméleti eredmények alátámasztására a vizulási rendszer működése és kikapcsolása mellett!
      5. A munkáját foglalja össze magyar és angol nyelven!
      1 oldalas kiírás
      Irodalom:
      • Stepan G. (2009) Delay effects in the human sensory system during balancing. Phil. Trans. R. Soc. A 367, 1195–1212. doi:10.1098/rsta.2008.0278
      • Molnar Cs. A., Zelei A., Insperger T. (2017): Estimation of Human Reaction Time Delay During Balancing on Balance Board, In Proceedings of International Conference on Biomedical Engineering (BioMed), 2017. pp. 195-199. February 20-21, 2017, Innsbruck, Austria. Anaheim; Calgary; Zurich: IASTED - ACTA Press, doi: 10.2316/P.2017.852-048
      • Hu Jia Lin (2018) BSc szakdolgozat: Emberi egyensúlyozás különböző érzékszervi információk alapján (e-mailben tőlem)

    4. Autonóm járművek parkolásának modellezése és szabályozása (BSc, MSc, TDK)
      Önvezető autók elterjedésével csökkenthető lehetne a parkolóhelyek mérete, hiszen az utasok máshol is kiszállhatnának, így a járművek közelebb állhatnak egymáshoz. A ma létező technológiák érzékelési pontossága (ultrahangos szenzor) vagy egyéb limitációk miatt (GPS jel) nem alkalmasak parkolóházakban történő pontos parkolás kivitelezésére. Viszont megfelelő jármű és kerékmodell segítségével a pályatervező algoritmus és a szabályozó is alkalmassá tehető a feladat elvégésére.
      1. Végezzen irodalomkutatást anholonom mechanikai rendszerek, gumimodellek és alulaktuált rendszerek szabályozása témakörben!
      2. Állítson fel egy megfelelő mechanikai modellt, mellyel jól vizsgálható egy jármű parkolása!
      3. Készítsen szabályozót, mely egy adott pályán tartja a járművet!
      4. Vizsgálja meg a szabályozó hibáját alacsony sebességnél!
      5. A munkáját foglalja össze magyar és angol nyelven valamint készítsen posztert is!
      1 oldalas kiírás
      Irodalom:
      • Bodor B (2017) Alulaktuált rendszerek belső dinamikájának stabilizálása prediktív módszerekkel, TDK Dolgozat
      • Pacejka, H. (2005). Tire and vehicle dynamics. Elsevier
Copyright © 2018 Balázs Várszegi